Peeling po treningu? Relaksujący mięśnie peeling do ciała z różową solą himalajską

15. 1. 2018 · Aleksandra Anna Wolska · 4 minuty czytania
  • infografiki urodowe diy
Peeling po treningu? Relaksujący mięśnie peeling do ciała z różową solą himalajską

Po ostrym treningu na siłowni, jeździe na rowerze, bieganiu, czy też po najbardziej wyczynowym sporcie znanym kobietom, czyli całym dniu spędzonym na 8-centymetrowych obcasach, możesz odczuwać skurcze i bóle mięśni. Jak się ich pozbyć? Zrób w domu spa i wykonaj rozluźniający bolące mięśnie naturalny peeling do ciała z soli himalajskiej. Zobacz przepis!

Bóle mięśni po treningu

Nie boli? Znaczy trening był lamerski − tak mawiają moi koledzy z siłowni.

Bóle mięśni po treningu, w szczególności siłowym, czy funkcjonalnym, to normalna sprawa. Rozrywający ból lub uczucie ociężałych mięśni, przytrafia się nie tylko laikom. Osoby trenujące regularnie też mogą odczuwać tego typu sensacje − szczególnie 2 − 4 dniach po treningu.

Dlaczego tak się dzieje? Podczas treningu, w szczególności przy wykonywaniu nowego rodzaju ćwiczeń, mięśnie doznają mikrourazów. Polegają one na tym, że włókna mięśniowe po prostu pękają. Ale spokojnie  naprawić je możesz m.in. uzupełniając dietę w niezbędne proteiny.

Inną przyczyną bólu mięśni mogą być, znane w szczególności nowicjuszom na siłowni, zakwasy. Nie zagłębiając się w szczegóły, zakwasy powstają głównie w sytuacji, kiedy wykonujesz trening beztlenowy. Wtedy w Twoich mięśniach powstaje trujący dla tkanki mięśniowej kwas mlekowy, który daje uczucie potwornego pieczenia − zwłaszcza na drugi dzień po intensywnym treningu.

ćwiczenia jogi

Kolejną dolegliwością mięśniową, która dopada sportowców są niekontrolowane skurcze mięśni. Do dziś przyczyna powstawania skurczów nie jest znana, jednak dochodzi do nich najczęściej w sytuacji, kiedy nadwyrężony zostaje niewytrenowany wcześniej mięsień.

Nieważne z jakiego powodu odczuwasz bóle mięśniowe lub też masz podejrzenie, że odczuwać je możesz następnego dnia, po treningu warto wykonać prosty peeling z soli himalajskiej. Złagodzi on objawy bólowe zachodzących w Twoich mięśniach przemian chemicznych.

Działanie peelingu z soli himalajskiej

Peeling z soli himalajskiej przede wszystkim ma złagodzić mikrostany zapalne, które powstają w mięśniach po wysiłku fizycznym i związane są z pęknięciami włókien mięśniowych, czy zakwasami.

Sól Himalajska

sól himalajska

Różowa sól himalajska to doskonały środek wyciszający stany zapalne. Przede wszystkim sól rozluźnia mięśnie i zapobiega nocnym skurczom. Sól himalajską stosuje się także przy reumatycznych bólach stawów − jeżeli więc przeciążyłaś staw podczas wykonywania ćwiczeń lub też naciągnęłaś ścięgno, sól złagodzi objawy bólowe.

Sól himalajska święci triumfy ze względu na swoją krystaliczną strukturę. Jest najczystszą postacią soli − wolną od zanieczyszczeń XXI wieku. Jej struktura powstała w wyniku ciśnienia wytworzonego przez piętrzące się góry Karakorum. Dzięki tej strukturze mikroelementy znajdujące się w soli mają tak mikroskopijną postać, że z łatwością przenikają do wnętrza Twojego organizmu przez skórę.

Imbir

Rozgrzewające działanie imbiru zrelaksuje Twoje mięśnie i sprawi, że łatwiej się rozluźnią. Co więcej, badania przeprowadzone przez Patricka O’Connora z Uniwersytetu Georgia dowodzą, że imbir zapobiega powstawaniu zakwasów.

Olejek lawendowy

Z teorii aromaterapii wynika, że lawendowy olejek eteryczny nie tylko pomoże Ci się zrelaksować i wyciszyć, ale ma on także działanie łagodzące bóle mięśniowe i reumatyczne.

olejek lawendowy

Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek stanowi doskonałe tło dla uśmierzającego bóle mięśniowe scrubu z różowej soli himalajskiej − zadba bowiem o Twoją skórę, nawilżając ją i dostarczając jej witaminy A + E.

Ból mięśni po treningu złagodzi nie tylko działanie składników scrubu, ale także samo wmasowywanie gruboziarnistego peelingu w mięśnie i stawy.

Przygotowany przeze mnie peeling z soli po treningu ma także zadbać o kondycje Twojej skóry, szczególnie w okresie redukcji wagi. Składniki scrubu zadbają o młody wygląd i jędrność Twojej skóry, a sam peeling z wykorzystaniem ziarnistej soli pobudzi mikrokrążenie w skórze i podejmie walkę z cellulitem.

Naturalny peeling do ciała z soli himalajskiej − przepis:

Do przygotowania peelingu z soli himalajskiej potrzebować będziesz:

  • 1 szklankę soli himalajskiej
  • 1 szklankę oliwy z oliwek
  • 20 kropli eterycznego olejku lawendowego Etja
  • 10 g startego imbiru

1. Do szklanki oliwy z oliwek wkrop 20 kropel eterycznego olejku lawendowego Etja.

2. Oliwę z oliwek z eterycznym olejkiem lawendowym zmieszaj ze szklanką soli himalajskiej.

3. Do scrubu dodaj 10 g startego imbiru i całość dobrze wymieszaj.

4. Nałóż scrub na uda i okolice kolan, wmasowując kolistymi ruchami drobinki soli w skórę przez ok. 10 minut.

5. Scrub spłucz letnią wodą.

Nakładaj scrub podczas kąpieli po treningu lub po wysiłku fizycznym w razie bólu mięśni i stawów.

 

Więcej artykułów na ten temat

Aleksandra Anna Wolska