Acerola (27)

Stosowanie aceroli to jeden z najskuteczniejszych i najbardziej przystępnych sposobów na dostarczenie organizmowi witaminy C oraz innych ważnych związków. Acerola w proszku czy acerola w tabletkach to wygodna forma suplementacji.

Sortuj według
Acerola

Acerola

Acerola - w jakiej formie wybrać?

Ze względu na egzotyczne pochodzenie owoce aceroli są trudno dostępne i tym samym drogie. Znacznie lepsze rozwiązanie to jej zakup jako suplementu diety. Acerola do ssania, w tabletkach, kapsułkach oraz proszku to najpopularniejsze formy dostępne np. w aptekach. Ostateczny wybór to sprawa indywidualna. Najlepiej zdecydować się  na taką postać, która będzie najwygodniejsza.

Acerola w proszku

Acerola w proszku to bogate i łatwo przystępne źródło witamin oraz innych cennych dla organizmu związków. Witamina C w niej zawarta lepiej się przyswaja niż z innych syntetycznych odpowiedników (dotyczy to także pozostałych form aceroli). Można ją rozrabiać w ciepłej wodzie, dodawać do napojów, deserów lub jogurtów. Jak widać, acerola w proszku ma szersze zastosowanie, gdyż przydaje się również w kuchni.

Acerola w tabletkach

Acerola - tabletki jest często wybierana ze względu na wygodę aplikowania i łatwość przechowywania. Wystarczy po prostu połykać je, popijając wodą. Najczęstsze dawkowanie to jedna tabletka dziennie. W stanach większego zapotrzebowania stosuje się porcje dzielone. Zawsze jednak należy kierować się instrukcją podaną przez producenta. Przekroczenie zalecanej dawki jest z reguły bezpieczne, ale nie ma wpływu na poprawę stanu zdrowia. Efekt aceroli w tabletkach nie zostanie w ten sposób zwielokrotniony.

Acerola do ssania

Acerola do ssania w postaci drażetek lub pastylek to przede wszystkim zachęta dla dzieci. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby z takiej formy korzystały również osoby dorosłe. Zaletą aceroli do ssania (oprócz dobroczynnego działania) jest przyjemny, owocowy smak.

Acerola dla dzieci

Acerola dla dzieci to bezpieczne, naturalne źródło witaminy C (i nie tylko). Dlatego nie ma przeciwwskazań do jej stosowania. Acerola dla dzieci ma bardziej przyjazną i przystępną formę od syntetycznych odpowiedników. Należy jedynie pilnować się, by nie przekroczyć zalecanych dawek.

Dlaczego warto sięgać po acerolę?

Acerola, nazywana także wiśnią z Barbados, to egzotyczny krzew jadalny. Wytwarza owoce, które stanowią skarbnicę witaminy C. Tego związku jest w niej dziesięciokrotnie razy więcej niż w przecenianych pomarańczach. Średnio w 100g aceroli znajduje się 150 mg witaminy C, maksymalnie nawet do 4500 mg. Ponadto np. acerola do ssania zawiera witaminę A, witaminy z grupy B, antocyjany, polifenole, aminokwasy oraz sole mineralne. Wspomaga m.in. układ odpornościowy i zapobiega infekcjom. Ponadto opóźnia procesy starzenia, pozytywnie wpływa na pracę nerek i ma wiele innych pożytecznych właściwości.

Suplement diety jest nieocenionym wsparciem organizmu niezależnie od postaci i wieku osoby przyjmującej. Acerola dla dzieci to dobry, naturalny sposób na przyjmowanie witamin. Z kolei Acerola – tabletki dla dorosłych, w proszku czy innej formie działa tak samo, różni się natomiast sposobem aplikacji.