Odchudzona panna cotta − deser bez wyrzutów sumienia!

14. 2. 2018 · Izabela Daniel · 4 minuty czytania
  • zdrowe przepisy

Będąc na diecie z pewnością unikasz słodkości, czekoladek, deserów. Jest to oczywiście zrozumiałe, w małej porcji znajduje się bowiem mnóstwo kilokalorii, cukru i tłuszczu. Mam dla Ciebie dobrą wiadomość, dzięki kilku modyfikacjom możesz zrobić sama pyszny deser, który smakuje jak jego oryginalny odpowiednik, a przy tym ma tylko 120 kcal (tradycyjna wersja ma ponad 3 razy więcej!). To co? Robimy! Oto mój przepis na odchudzoną panna cottę!

Dlaczego warto kombinować z domowymi deserami?

W gazetach, Internecie, na blogach spotykamy mnóstwo „dietetycznych” przepisów. Czy będąc na diecie warto robić takie przepisy? Czy lepiej trzymać się sztywno wyznaczonych sobie celów i unikać wszystkiego, co związane z przyjemnym, słodkim i smacznym?

W mojej opinii dieta nie powinna być męczarnią. Jeżeli już z jakiegoś powodu, jesteś zmuszona do stosowania ścisłej diety to, jak dla mnie, warto spróbować zdrowych, dietetycznych deserów. Są równie smaczne, a ich składniki mogą wpływać pozytywnie na stan Twojego zdrowia, wspomagać redukcję masy ciała, a przede wszystkim wspomagać Twoją psychikę w walce z nadmiernymi kilogramami.

Domowe, zdrowe, dietetyczne desery wypadają o wiele lepiej w stosunku do ich tradycyjnych odpowiedników, przede wszystkim dlatego, że zazwyczaj zawierają mniej tłuszczu (przede wszystkim nasyconych kwasów tłuszczowych), cukru, a także są bogatsze w białko, błonnik, witaminy i minerały.

Sprawdź preparaty z błonnikiem oraz tabletki z witaminami i minerałami.

Mój przepis jest przeznaczony dla osób, które tak jak ja uwielbiają tego typu desery. Panna cotta – kremowa, śmietankowa, tłuściutka, ale delikatna. W naszym wykonaniu pozbawiona będzie jedynie określenia tłuściutka.

Przepis na dietetyczną panna cottę

Składniki na 4 porcje:

mleko

 

  • 400 g odtłuszczonego jogurtu greckiego
  • 200 ml mleka 1,5%
  • 100 g mrożonych malin
  • 20 g żelatyny
  • 30 g erytrolu (można więcej, w zależności od upodobań smakowych)
  • aromat waniliowy                                                  

Przygotowanie:

1. Jogurt połącz z mlekiem.

2. Żelatynę rozpuść w ciepłej wodzie, a następnie, gdy przestygnie, wymieszaj z masą jogurtową.

3. Do jogurtu dodaj erytrol według własnego uznania i przelej masę do szklanek, foremek, filiżanek lub innych małych naczyń.

4. Wstaw do lodówki do czasu, aż stężeje.

5. Gotowy deser wyłóż na talerzyki. Żeby było łatwiej, można szklaneczki włożyć na kilka sekund do  ciepłej wody, ale nie na długo, żeby nie rozpuścić deseru.

6.Następnie rozmroź maliny lub inne ulubione owoce, zblenduj je i polej nimi deserek.

panna cota

Dietetyczny ring: odchudzona panna cotta vs standardowa

W tradycyjnej wersji deseru podstawowym składnikiem jest śmietanka 30% lub 36% wymieszana z pełnotłustym mlekiem krowim oraz z konkretną porcją rafinowanego cukru. Wspomniane składniki w przypadku panna cotty można zastąpić produktami ze znacznie niższą zawartością cukru i tłuszczu, a dużo wyższą białka.  

Decydując się na taką zmianę dietetyczny deser będzie miał aż o 80% mniej tłuszczu (w tym aż o 96% mniej NASYCONYCH KWASÓW TŁUSZCZOWYCH!), 60% mniej węglowodanów pochodzących z cukru i o 50% więcej białka! Brzmi nieźle co?

Polecam takie wariacje w kuchni − smak jest również świetny, a nawet i lepszy! Zdecydowanie lepiej wpłynie na Twoją sylwetkę. Ponadto wysoka zawartość białka jest istotna w diecie redukcyjnej, ponieważ wzmaga uczucie sytości po posiłku oraz zapobiega „spalaniu” mięśni zamiast tłuszczu. Odchudzony deser jest również bogaty w niezbędny do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania kośćca wapń.

Sprawdź przepis na pożywne i niskokaloryczne śniadanie.

Tabela wartości odżywczej

Wartość odżywcza 1 porcji:

ProduktWaga Miara domowaEnergia (kcal)Białko (g)Tłuszcze (g)Węglowodany (g)WW
Panna cotta215 g 121,910,23,710,31
Jogurt grecki light100 g5 łyżek603,62,85,10,5
Maliny mrożone50 g 21,50,70,22,70,3
Mleko 1,5%50 g1/5 szklanki23,51,70,82,50,2
Erytrol10 gŁyżka
Żelatyna5 gŁyżeczka16,924,2

Najnowsze artykuły

Przeczytaj też

  • Zdrowe słodycze po treningu – kulki mocy z kaszy jaglanej

    Jeśli szukasz sposobu na przygotowanie organizmu do wysiłku, sprawdź nasz przepis na kulki mocy. Dowiedz się, jak wykonać wysokoenergetyczne przekąski do spożywania przed treningiem!
    • przepisy dla sportowców
    Zdrowe słodycze po treningu – kulki mocy z kaszy jaglanej
    • przepisy dla sportowców
  • Łosoś pieczony w niskiej temperaturze z salsą mango-awokado

    Nie masz pomysłu na obiad? Wypróbuj nasz przepis z łososiem i awokado. Danie przygotowuje się w piekarniku w niskiej temperaturze. Dzięki temu ryba zachowuje swój wyjątkowy smak. Dowiedz się więcej!
    • zdrowe przepisy
    Łosoś pieczony w niskiej temperaturze z salsą mango-awokado
    • zdrowe przepisy
  • Dietetyczny deser – trójwarstwowy pudding chia

    Szukasz pomysłu na zdrowy i jednocześnie pyszny deser? Poznaj nasz przepis na trójwarstwowy pudding chia. Sprawdź, jak przygotować pożywne i słodkie danie z nasion chia, malin i bananów!
    • zdrowe przepisy
    Dietetyczny deser – trójwarstwowy pudding chia
    • zdrowe przepisy
  • Sałatka z rukoli, pieczonych buraków i sera feta – oto jak jeść, żeby schudnąć

    Nie masz pomysłu na smaczną sałatkę do kolacji lub do obiadu? Poznaj nasz wyjątkowy przepis i połącz buraki, rukolę, miód, oliwę z oliwek oraz ser feta. Sprawdź szczegóły!
    • zdrowe przepisy
    Sałatka z rukoli, pieczonych buraków i sera feta – oto jak jeść, żeby schudnąć
    • zdrowe przepisy
  • Przepis od dietetyka: zielony chłodnik ogórkowy z awokado i rzodkiewką

    Chłodnik stanowi źródło składników odżywczych. To doskonały pomysł na obiad w upalne dni. Jak go przygotować? Poznaj przepis prezentowany przez naszego dietetyka!
    • zdrowe przepisy
    Przepis od dietetyka: zielony chłodnik ogórkowy z awokado i rzodkiewką
    • zdrowe przepisy
  • Tortilla pełnoziarnista z kurczakiem i warzywami z sosem paprykowym

    Odpowiednie przygotowanie do treningu ma ogromne znaczenia i wpływa na wydolność organizmu. Sprawdź, co jeść, przygotowując się do wysiłku! Poznaj nasz zdrowy przepis!
    • zdrowe przepisy
    Tortilla pełnoziarnista z kurczakiem  i warzywami z sosem paprykowym
    • zdrowe przepisy
  • Odżywczy koktajl potreningowy – dietetyk radzi co jeść po treningu

    Odżywienie mięśni po treningu to obowiązkowy element, dzięki któremu mogą się zregenerować i wzmocnić po intensywnym wysiłku. Sprawdź naszą propozycje na szybki i odżywczy koktajl potreningowy! 
    • przepisy dla sportowców
    Odżywczy koktajl potreningowy – dietetyk radzi co jeść po treningu
    • przepisy dla sportowców
  • Domowa granola dla wielbicieli słodkich śniadań

    Szukasz inspiracji na zdrowe posiłki? Przygotuj samodzielnie granolę - to mix suszonych owoców, nasion i płatków. Sprawdzi się zarówno na śniadanie jak i przekąskę. Zobacz nasz przepis!
    • zdrowe przepisy
    Domowa granola dla wielbicieli słodkich śniadań
    • zdrowe przepisy

Więcej artykułów na ten temat