Omega (155)

Sortuj według
Omega

Omega

Omega 3, 6 i 9 to nienasycone kwasy tłuszczowe, które mają dobroczynny wpływ na Twoje zdrowie. Nazywane są Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi. Ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć tych substancji. Dlatego tak ważne jest ich regularne dostarczanie poprzez odpowiednią dietę. Doskonałym źródłem kwasów nienasyconych jest olej z ryb morskich, ale jeżeli nie jesz odpowiedniej ilości ryb, pomogą Ci suplementy diety zawierające te ważne składniki pokarmowe. Oczywiście witaminy, omega 3, 6 i 9 oraz inne ważne składniki może także przyjmować w postaci suplementów.

 

Suplementy z omega-3 – na koncentrację, serce i krążenie

Trudno wymienić wszystkie korzyści wynikające ze dostarczania organizmowi kwasów omega-3. Kapsułki z tą wyjątkową substancją wspomagają funkcjonowanie mózgu zwiększając jego ukrwienie. Dzięki niej poprawisz koncentrację i zwiększysz umiejętność zapamiętywania.

 

Substancje te mają również dobroczynny wpływ na Twój układ krwionośny. Obniżają one poziom cholesterolu złego (LDL) i podnoszą poziom dobrego (HDL), a co najważniejsze, obniżają poziom triglicerydów. Co za tym idzie, kwasy omega-3 poprawiają pracę serca, zapobiegają powstawaniu zakrzepów i zatorów, przeciwdziałają procesom zapalnym w tętnicach oraz zmniejszając tempo rozwoju miażdżycy – z tego powodu warto stosować je w profilaktyce chorób układu krążenia.

 

Dodatkowo kwasy te, dzięki silnym właściwościom przeciwzapalnym, ochronią Cię przed zapaleniami stawów i wspomogą wchłanianie wapnia. Zwiększą naturalną odporność Twojego organizmu, zmniejszą ryzyko pojawiania się alergii oraz ochronią przed zaburzeniami emocjonalnymi i chorobami nowotworowymi. Co więcej, kwasy omega-3 mogą pomóc w leczeniu astmy oskrzelowej, nadciśnienia tętniczego oraz atopowego zapalenia skóry.

 

Kwasy omega-6 – na ciśnienie, trawienie i pracę nerek

Te nienasycone kwasy tłuszczowe również są niezbędne do zapewniania prawidłowego funkcjonowania organizmu. Kontrolują ciśnienie krwi oraz pracę nerek, serca i układu trawiennego.

 

Ich niedobór powoduje nieprawidłowe działanie układu sercowo-naczyniowego i zwiększone zagrożenie poważnymi chorobami. Zbyt małe spożycie kwasu ma także wpływ na gorsze funkcjonowanie układu odpornościowego. Dodatkowo kwasy omega-6 wspomagają leczenie zaburzeń hormonalnych, cukrzycy typu II oraz niektórych chorób skóry.

 

Kwasy omega-9 – zmniejsz zły cholesterol

Podstawową korzyścią wynikającą z suplementacji kwasami omega-9 jest zmniejszenie poziomu złego cholesterolu przy jednoczesnym zachowaniu stężenia HDL. Kwasy omega-9 uchronią Cię między innymi przed nadciśnieniem i innymi chorobami serca. Mają także ważna rolę w profilaktyce chorób nowotworowych.

 

Tabletki omega 3, 6 i 9

Każdy z kwasów omega ma inne działanie. Dlatego ważna jest dieta i suplementacja zapewniająca dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki każdego z nich. Warto stosować je kompleksowo, wybierać nie tylko omega 3. Apteka powinna mieć wszystkie nienasycone kwasy tłuszczowe w swojej ofercie.

 

Możesz wybrać preparat tylko z omega-3 (tabletki) albo o bardziej rozbudowanym składzie z wszystkimi kwasami tj. omega-9, omega-6 i omega-3 (suplement). Jeżeli masz wątpliwości i nie wiesz, jaki produkt będzie dla Ciebie najlepszy, koniecznie skonsultuj się lekarzem lub farmaceutą – pomogą dokonać Ci prawidłowego wyboru.

 

Omega-9, omega-6 i omega-3 – suplement diety czy naturalne źródło?

Możesz próbować dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych tylko za pomocą odpowiedniej diety, jednak może być to dość trudne. Szczególnie jeśli nie przepadasz za wymienionymi poniżej produktami spożywczymi

Najlepsze naturalne źródła kwasów omega-6 to:



  • oleje – sojowy, słonecznikowy, kukurydziany;

 

  • pestki dyni i słonecznika;

 

  • sezam;

 

  • migdały;

 

  • orzechy ziemne;

 

  • awokado.





Najlepsze naturalne źródła kwasów omega-9 to:



  • oliwa;

 

  • oleje – rzepakowy, sojowy, sezamowy;

 

  • orzechy ziemne.