Pamięć i koncentracja (211)

Sortuj według
Pamięć i koncentracja

Pamięć i koncentracja

W okresach wytężonego wysiłku umysłowego, np. podczas sesji lub ważnego projektu w pracy, sięgaj po tabletki wspomagające pamięć oraz preparaty na pamięć i koncentrację. Sprawiają one, że mózg jest lepiej ukrwiony i bardziej dotleniony. Usprawniają przekazywanie impulsów nerwowych, pobudzają korę mózgową i ośrodki podkorowe. W gąszczu wielu produktów dostępnych na rynku coraz częściej możesz zadawać sobie pytanie, co jest dobre na pamięć i koncentrację?


Jak poprawić pamięć i koncentrację?


Jeżeli chcesz poprawić pamięć i koncentrację sięgnij po suplementy diety zawierające lecytynę, kofeinę lub guaranę, miłorząb japoński, żeń-szeń. Są to popularne suplementy na pamięć, które znajdziesz w aptece.


Lecytyna składa się z wielu różnych związków, przede wszystkim fosfolipidów. Lecytyna jako podstawowy „lek na pamięć” nie tylko działa pozytywnie na koncentrację i zdolność zapamiętywania, ale także naturalnie wchodzi w skład budowy komórek nerwowych oraz tkanek mózgu. Znajdziesz ten składnik w wielu środkach takich jak leki na koncentrację. Z kolei naturalnym źródłem kofeiny jest kawa i herbata, ale występuje też w postaci takiej jak tabletki na pamięć i koncentrację. Wpływa korzystnie na zdolność skupienia, niweluje uczucie senności.


Pewne ilości kofeiny stwierdzono także w guaranie, którą z kolei nierzadko zawierają też tabletki na koncentrację oraz środki odchudzające. Tabletki na pamięć mogą zawierać też miłorząb japoński, nazywany także ginko biloba, jednak oprócz niewątpliwego oddziaływania na poprawę zdolności zapamiętywania ta wielowiekowa roślina wpływa korzystnie na redukcję cellulitu, wspomaga pielęgnację skóry naczynkowej i może przyczynić się do poprawy zaburzeń erekcji. Żeń-szeń to składnik produktów takich, jak tabletki na koncentrację i pamięć oraz tych, których zadaniem jest złagodzenie dolegliwości związanych z menopauzą.


Dzięki opisywanym składnikom poprawisz koncentrację i zdolność uczenia się. Tabletki wspomagające, takie jak leki na pamięć sprawią, że zwiększysz zdolność zapamiętywania i jednocześnie ułatwisz sobie przypominanie rzeczy zapamiętanych wcześniej.


Co na pamięć i koncentrację znajdziesz w kuchni?


Zagadnienie, jak poprawić koncentrację i co jest dobre na pamięć towarzyszy ludziom w każdym wieku. Przyczynia się do tego wszechobecny stres, który niejednokrotnie zaburza prawidłowe funkcjonowanie i uniemożliwia zebranie myśli. Z pomocą na problemy z pamięcią i koncentracją przychodzą składniki pokarmowe, które możesz prawdopodobnie znaleźć w swojej kuchni. Pamiętaj o tym, ponieważ niedostarczanie niezbędnych mikroelementów może przyczynić się do trwałego uszkodzenia funkcji układu nerwowego. Lecytyna zawarta jest m.in. w żółtkach jaj, rybach, orzechach, fasoli, soi oraz wątróbce. Ryby zawierają także kwasy omega-3, które wchodzą w skład budowy mózgu, a ponadto sprawiają, że ryzyko zachorowania na demencję lub Alzheimera minimalizuje się. Z kolei witamina E, którą możesz znaleźć w oliwie z oliwek i oleju rzepakowym pomaga spowolnić procesy starzenia komórek wchodzących w skład układu nerwowego.


Problemy z pamięcią i koncentracją w młodym wieku


Dzieci w wieku szkolnym mogą nieraz doświadczać problemów z zapamiętywaniem, które dają o sobie znać podczas klasówek i egzaminów. Dzieje się tak z różnych przyczyn, dlatego, jeżeli dziecko przynosi do domu wyłącznie złe oceny, spróbuj zainteresować się problemem nieco głębiej. Jednak często w kłopotach z przyswajaniem wiedzy może pomóc odpowiednia dieta. To, co na koncentrację i poprawę efektywności nauki z chęcią zje każde dziecko, to czekolada – zawiera magnez i szereg mikroelementów pomocnych w procesie edukacji. Zdecydowanie lepsza dla zdrowia będzie jej gorzka odmiana.


W przypadku braku energii


Jeżeli brak Ci energii i czujesz ciągłe zmęczenie spowodowane przepracowaniem, niewyspaniem, zbyt długą nauką lub stresem, możesz stosować suplementy na koncentrację lub leki na poprawę pamięci, które pomogą wyeliminować lub zredukować ten stan. Preparaty o działaniu zmniejszającym zmęczenie i zwiększającym witalność stosuj także w sytuacjach, gdy Twoja dieta nie jest zbyt dobrze zbilansowana lub gdy przewidujesz wzmożony wysiłek fizyczny.


Najczęściej osłabienie organizmu oraz problemy z koncentracją i pamięcią są spowodowane wyczerpaniem zasobów energetycznych organizmu, a także niedoborem magnezu, żelaza oraz witamin z grupy B oraz D. Dlatego stosuj preparaty takie, jak witaminy na pamięć, które zawierają właśnie te składniki. Często wzbogacone są one o wyciągi roślinne, np. z guarany, miłorzębu japońskiego lub żeń-szenia, które przynoszą szybkie efekty.


Suplementacja pomaga zarówno w zmęczeniu fizycznym jak i psychicznym. Dlatego dodatkową korzyścią z jej stosowania będzie poprawa nastroju. Ważną zaletą środków niwelujących zmęczenie jest to, że dzięki nim wzmacnia się Twój układ odpornościowy.


Suplementy energetyzujące możesz stosować w każdym wieku i są one dostępne bez recepty.