Dieta (7)

Potrzeby żywieniowe osób starszych różnią się od zapotrzebowania kalorycznego osób młodych, dzieci czy aktywnych 40-latków. Dieta seniora powinna być bogata w witaminy i minerały, lekkostrawna, pozbawiona żywności wysokoprzetworzonej czy fast foodów. Rezygnacja z niezdrowego jedzenia na rzecz warzyw, owoców, produktów zbożowych i mlecznych pozwoli cieszyć się dobrym stanem zdrowia. Wysoka jakość spożywanych posiłków przełoży się również na dobre samopoczucie i zmniejszenie dolegliwości związanych z funkcjonowaniem układu pokarmowego.

Urozmaicona dieta dla osoby starszej – przepisy i jadłospisy

Seniorzy często zmagają się z anemią lub cukrzycą. By zapobiec tym nieprzyjemnym chorobom, na naszym blogu podpowiemy, jakie potrawy warto wprowadzić na stałe do menu osoby starszej. W wielu przypadkach to właśnie sposób odżywiania wpływa na występowanie konkretnych dolegliwości jak biegunka, odwodnienie, wzdęcia. Spory problem może także stanowić brak apetytu i złe nawyki żywieniowe (brak śniadania, nocne podjadanie, jedzenie tłustych dań). Rozumiemy to i dlatego w konsultacji z dietetykami i lekarzami przygotujemy przepisy na pełnowartościowe posiłki oparte o rekomendowaną piramidę żywieniową dla osób starszych. Postaramy się także trafić w gusta kulinarne seniorów, prezentując różne wersje zdrowych potraw.

Żywienie ludzi starszych oparte o preparaty odżywcze

W przypadku seniorów cierpiących na choroby uniemożliwiające przyjmowanie posiłków w tradycyjnej formie konieczne jest zastosowanie żywienia opartego o preparaty odżywcze i żywność medyczną. Tego typu produkty mają najczęściej płynną postać, co ułatwia ich spożywanie przez osoby starsze. Można je stosować jako uzupełnienie jadłospisu w niezbędne substancje odżywcze lub kompletną dietę. Zawartość poszczególnych składników pokarmowych producenci dostosowują do wspierania leczenia konkretnych chorób lub dolegliwości. Dzięki temu można wybrać preparat uwzględniający potrzeby seniora zmagającego się z cukrzycą, anemią lub odwodnieniem.