Blog o naturalnej suplementacji (19)

Zrównoważona dieta, bogata w różnorodne witaminy, mikro- i makroelementy oraz substancje odżywcze jest niezmiernie istotna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wiedza na temat zalecanego dziennego spożycia składników odżywczych pozwala dbać o zdrowie, dobre samopoczucie i formę fizyczną. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że monotonne posiłki, niezdrowa żywność czy sięganie jedynie po ulubione potrawy mogą nas pozbawić związków istotnych do prawidłowej pracy poszczególnych tkanek i organów wewnętrznych.

 

Ponadto zadbanie o równowagę żywieniową staje się niezwykle ważne również wtedy, gdy dokonujemy zmian w trybie życia – intensywnie uprawiamy sport, odchudzamy się lub zmagamy się z chronicznym stresem. Również podczas chorób i dolegliwości warto zadbać o uzbrojenie organizmu we wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze. Gdy nie jest możliwe przyjmowanie ich wraz z pożywieniem, wtedy koniecznie trzeba sięgnąć po suplementy diety, uzupełniające niedobór witamin, soli mineralnych albo aminokwasów.

Właściwa suplementacja w diecie, chorobie, okresie infekcji – eksperckie porady

Na łamach naszego bloga opowiemy Ci m.in., ile witaminy D potrzebuje Twój organizm, jakie jest źródło wapnia w diecie bezmlecznej, jak stosować białko przy odchudzaniu, jakie suplementy diety przyjmować na trądzik. Przyjrzymy się także tematom prawidłowego odżywiania w przypadku osób zmagających się z dolegliwościami zdrowotnymi, starając się odpowiedzieć na pytanie, jakie suplementy przy niedoczynności tarczycy stosować, po które suplementy diety przy Hashimoto sięgnąć, jak wspierać swój organizm w walce ze spadkiem odporności.

 

Nie zapomnimy także o osobach, które rezygnują ze spożycia produktów mięsnych i odzwierzęcych. Pochylimy się nad tematem suplementacji w diecie wegetariańskiej i wegańskiej, zwracając uwagę na źródła witaminy B12. Pomożemy także zadbać o zbilansowaną dietę w przypadku chęci zrzucenia zbędnych kalorii i zmniejszenia masy ciała. Podpowiemy także, jaką wchłaniają się poszczególne związki odżywcze, jakie witaminy powinny być przyjmowane razem, jakie są dzienne zalecane dawki składników odżywczych.

Przeczytaj też

  • Źródła węglowodanów – jakie produkty zawierają ich najwięcej?

    Rodzaj spożywanych węglowodanów ma znaczenie w kontekście zapobiegania cukrzycy i innym chorobom cywilizacyjnym. Czy wiesz, które grupy produktów są najlepszymi źródłami tych składników? Sprawdź w artykule!
    • składniki odżywcze
    Źródła węglowodanów – jakie produkty zawierają ich najwięcej?
    • składniki odżywcze
  • Krzem – właściwości, zastosowanie i występowanie

    Niedobory krzemu mogą dawać objawy w postaci osłabienia włosów i paznokci oraz pogorszenia stanu skóry. Jak uzupełnić dietę w ten pierwiastek i czy warto sięgnąć po suplementy?
    • składniki odżywcze
    Krzem – właściwości, zastosowanie i występowanie
    • składniki odżywcze
  • Niedobór witaminy D – objawy i skutki zdrowotne

    Niedobory witaminy D inicjują szereg niekorzystnych następstw w naszym organizmie. Dlatego tak ważne jest, by wszelkie braki uzupełniać odpowiednią dietą, ekspozycją na słońce oraz suplementacją.
    • niedobory witamin i minerałów
    Niedobór witaminy D – objawy i skutki zdrowotne
    • niedobory witamin i minerałów
  • Izotoniki – czym są i jak działają?

    Jeśli Twoją codziennością są intensywne treningi, koniecznie zwróć uwagę na napoje izotoniczne. Jak działają i czym są izotoniki? Czy są zdrowe? Dowiedz się więcej o napojach izotonicznych.
    • przepisy dla sportowców
    • regeneracja po treningu
    Izotoniki – czym są i jak działają?
    • przepisy dla sportowców
    • regeneracja po treningu
  • Maślan sodu – właściwości i zastosowanie

    Maślan sodu wykazuje korzystne działanie na przewód pokarmowy. Redukuje wzdęcia, zaparcia i problemy z jelitami. Sprawdź, czym jest maślan sodu i w jakich produktach należy go szukać.
    • uzupełnienie zdrowej diety
    Maślan sodu – właściwości i zastosowanie
    • uzupełnienie zdrowej diety
  • Inulina – właściwości, zastosowanie i przeciwwskazania

    Suplementy z inuliną ze względu na szerokie zastosowanie zdobywają popularność wśród coraz większej grupy osób. Dowiedz się, jakie właściwości prozdrowotne ma ta substancja i na co pomaga!
    • uzupełnienie zdrowej diety
    Inulina – właściwości, zastosowanie i przeciwwskazania
    • uzupełnienie zdrowej diety
  • Ocet jabłkowy na odchudzanie – jak działa i jakie są efekty jego stosowania?

    Czy ocet jabłkowy można traktować jako domowy sposób na odchudzanie? Ten powszechnie wykorzystywany produkt w starożytności zalecał ojciec medycyny – Hipokrates, ale czy naprawdę działa?
    • redukcja wagi
    Ocet jabłkowy na odchudzanie – jak działa i jakie są efekty jego stosowania?
    • redukcja wagi
  • Berberyna – czy jej działanie pomaga w odchudzaniu? Zastosowanie lecznicze berberyny

    Berberyna ma wiele dobroczynnych właściwości. Może być wsparciem m.in. dla osób borykających się z cukrzycą typu 2, nadwagą i osłabioną odpornością. Jak i kiedy ją stosować?
    • redukcja wagi
    Berberyna – czy jej działanie pomaga w odchudzaniu? Zastosowanie lecznicze berberyny
    • redukcja wagi