Suplementacja (15)

Zrównoważona dieta, bogata w różnorodne witaminy, mikro- i makroelementy oraz substancje odżywcze jest niezmiernie istotna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wiedza na temat zalecanego dziennego spożycia składników odżywczych pozwala dbać o zdrowie, dobre samopoczucie i formę fizyczną. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że monotonne posiłki, niezdrowa żywność czy sięganie jedynie po ulubione potrawy mogą nas pozbawić związków istotnych do prawidłowej pracy poszczególnych tkanek i organów wewnętrznych.

 

Ponadto zadbanie o równowagę żywieniową staje się niezwykle ważne również wtedy, gdy dokonujemy zmian w trybie życia – intensywnie uprawiamy sport, odchudzamy się lub zmagamy się z chronicznym stresem. Również podczas chorób i dolegliwości warto zadbać o uzbrojenie organizmu we wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze. Gdy nie jest możliwe przyjmowanie ich wraz z pożywieniem, wtedy koniecznie trzeba sięgnąć po suplementy diety, uzupełniające niedobór witamin, soli mineralnych albo aminokwasów.

Właściwa suplementacja w diecie, chorobie, okresie infekcji – eksperckie porady

Na łamach naszego bloga opowiemy Ci m.in., ile witaminy D potrzebuje Twój organizm, jakie jest źródło wapnia w diecie bezmlecznej, jak stosować białko przy odchudzaniu, jakie suplementy diety przyjmować na trądzik. Przyjrzymy się także tematom prawidłowego odżywiania w przypadku osób zmagających się z dolegliwościami zdrowotnymi, starając się odpowiedzieć na pytanie, jakie suplementy przy niedoczynności tarczycy stosować, po które suplementy diety przy Hashimoto sięgnąć, jak wspierać swój organizm w walce ze spadkiem odporności.

 

Nie zapomnimy także o osobach, które rezygnują ze spożycia produktów mięsnych i odzwierzęcych. Pochylimy się nad tematem suplementacji w diecie wegetariańskiej i wegańskiej, zwracając uwagę na źródła witaminy B12. Pomożemy także zadbać o zbilansowaną dietę w przypadku chęci zrzucenia zbędnych kalorii i zmniejszenia masy ciała. Podpowiemy także, jaką wchłaniają się poszczególne związki odżywcze, jakie witaminy powinny być przyjmowane razem, jakie są dzienne zalecane dawki składników odżywczych.

  • Maślan sodu – właściwości i zastosowanie

    Maślan sodu wykazuje korzystne działanie na przewód pokarmowy. Redukuje wzdęcia, zaparcia i problemy z jelitami. Sprawdź, czym jest maślan sodu i w jakich produktach należy go szukać.

    • uzupełnienie zdrowej diety
    Maślan sodu – właściwości i zastosowanie
    • uzupełnienie zdrowej diety
  • Inulina – właściwości, zastosowanie i przeciwwskazania

    Suplementy z inuliną ze względu na szerokie zastosowanie zdobywają popularność wśród coraz większej grupy osób. Dowiedz się, jakie właściwości prozdrowotne ma ta substancja i na co pomaga!

    • uzupełnienie zdrowej diety
    Inulina – właściwości, zastosowanie i przeciwwskazania
    • uzupełnienie zdrowej diety
  • Ocet jabłkowy na odchudzanie – jak działa i jakie są efekty jego stosowania?

    Czy ocet jabłkowy można traktować jako domowy sposób na odchudzanie? Ten powszechnie wykorzystywany produkt w starożytności zalecał ojciec medycyny – Hipokrates, ale czy naprawdę działa?

    • redukcja wagi
    Ocet jabłkowy na odchudzanie – jak działa i jakie są efekty jego stosowania?
    • redukcja wagi
  • Berberyna – czy jej działanie pomaga w odchudzaniu? Zastosowanie lecznicze berberyny

    Berberyna ma wiele dobroczynnych właściwości. Może być wsparciem m.in. dla osób borykających się z cukrzycą typu 2, nadwagą i osłabioną odpornością. Jak i kiedy ją stosować?

    • redukcja wagi
    Berberyna – czy jej działanie pomaga w odchudzaniu? Zastosowanie lecznicze berberyny
    • redukcja wagi
  • Co hamuje apetyt? 3 substancje hamujące apetyt

    Chrom, błonnik i chitozan to 3 składniki, które możesz stosować wspomagająco podczas kuracji odchudzającej. Te suplementy diety doskonale uzupełnią plan treningowy!
    • porady żywieniowe
    Co hamuje apetyt? 3 substancje hamujące apetyt
    • porady żywieniowe
  • MSM – siarka organiczna w diecie. Co należy o niej wiedzieć?

    Siarka organiczna zyskuje na popularności jako suplement. Sprawdź, z czym wiąż się jej suplementacja i kto powinien się tym tematem zainteresować!

    • porady żywieniowe
    MSM – siarka organiczna w diecie. Co należy o niej wiedzieć?
    • porady żywieniowe
  • Co to jest pokrzywa indyjska? Odchudzanie z nią będzie łatwiejsze?

    Pokrzywa indyjska w medycynie ajurwedyjskiej wykorzystywana jest m.in. jako środek na odchudzenie. Jakie ma jeszcze inne właściwości? Sprawdź w artykule!

    • właściwości ziół
    Co to jest pokrzywa indyjska? Odchudzanie z nią będzie łatwiejsze?
    • właściwości ziół
  • Czym jest piperyna? Działanie pieprzu w diecie!

    Zawarta w pieprzu piperyna zaczyna zdobywać popularność jako środek na odchudzanie. Czy faktycznie działa? Sprawdź opinię dietetyka!

    • właściwości ziół
    • uzupełnienie zdrowej diety
    Czym jest piperyna? Działanie pieprzu w diecie!
    • właściwości ziół
    • uzupełnienie zdrowej diety