4 skuteczne ćwiczenia na boczki

30. 1. 2018 · Adrian Suszczyński · 4 minuty czytania
4 skuteczne ćwiczenia na boczki

Boczki to zmora każdej kobiety. Panowie jednak też mają problemy z oponką, która pojawia się w okolicach bioder. Pewnie zadajesz sobie pytanie: jak zgubić boczki? Nadmiar tłuszczu to niestety nie są kluczyki od samochodu, ani portfel, więc łatwo go nie zgubisz. Na pytanie, jak spalić tłuszcz z boczków, odpowiedź brzmi: ćwiczenia na talię i boczki, tudzież ćwiczenia na płaski brzuch i boczki. Jakie ćwiczenia na boczki w domu możesz wykonywać zawsze i wszędzie? O wszystkim, co chcesz wiedzieć na temat tego, jak zlikwidować boczki, postaram się odpowiedzieć w miarę krótko i zwięźle.

Ćwiczenia na pozbycie się boczków

Boczki zazwyczaj pojawiają się po zimie − wtedy mniej się ruszasz, za to pewnie częściej zaglądasz do lodówki. W końcu jest zimno, więc trzeba sobie jakoś radzić.

Ćwiczenia na boczki

Zanim przystąpisz do ćwiczeń, warto określić sobie początkową ilość powtórzeń w serii. Jak to zrobić? Najprostszy sposób to wykonywanie danego ćwiczenia i liczenie powtórzeń do momentu, w którym nie jesteś w stanie wykonać już kolejnego. Tą liczbę podziel przez 2. To jest liczba powtórzeń w pierwszym tygodniu.

Ćwiczenia wykonuj przynajmniej 3 razy w tygodniu. W każdym kolejnym możesz zwiększać ilość powtórzeń, a z czasem dokładać kolejne serie. Na początek zacznij od 3 serii. Kiedy wybierasz ćwiczenia na pozbycie się boczków warto wykonywać ćwiczenia na płaski brzuch i boczki.

Jak spalić tłuszcz z boczków?

Żeby spalić tłuszcz, ćwiczenia wykonuj w szybkim i równym tempie. Twój puls powinien oscylować w granicach 120 − 140, aczkolwiek jest to wartość „książkowa” i Twój indywidualny optymalny puls do spalania tkanki tłuszczowej może być inny. Na pewno warto na tę okoliczność zaopatrzyć się w pulsometr. Nie musisz od razu kupować najdroższego z GPS-em i snopowiązałką.

Skuteczne ćwiczenia na boczki i brzuch

Jakie ćwiczenia na boczki będą najbardziej skuteczne? Oto 4 ćwiczenia, które szybko pozwolą Ci pozbyć się oponki.

1. Nożyce

Są ich 3 rodzaje:

  • Pionowe

Połóż się płasko na ziemi, unieś nogi ponad podłoże pod kątem około 30 − 40 stopni, napnij mięśnie brzucha, a następnie wymachuj wyprostowanymi w kolanach nogami naprzemiennie, w górę i w dół. Nogi nie mogą dotykać podłogi.

  • Poziome

Ustawienie wyjściowe jest identyczne jak dla nożyc pionowych. Wymachy nogami wykonujesz poziomo, czyli jedna noga idzie górą, druga dołem. I tak na zmianę.

  • Okrężne

Pozycja wyjściowa bez zmian. Pierwsza noga pozostaje nieruchoma, druga wykonuje ruch „okrążający” nieruchomą nogę od góry do dołu i z powrotem. Po serii − zmiana nogi.

Skuteczne ćwiczenia na boczki i brzuch

2. Pompka ze skrętem (deska ze skrętem)

Zaczynasz od pozycji deski, czyli pozycja tak, jak do pompki. Ale opierasz się na łokciach, przedramiona ułożone wzdłuż podłoża. Nogi na palcach, całe ciało trzymasz w linii prostej. Następnie unosisz prawą rękę do góry skręcając całe ciało tak, żeby było prostopadle do podłoża. Prawą rękę wyprostowujesz do góry. Wracasz do pozycji wyjściowej i wykonujesz to samo na lewą stronę.

Pompka ze skrętem jako skuteczne ćwiczenia na pozbycie się boczków

3. Pajacyki

Ćwiczenie znane od przedszkola. Stoisz ze złączonymi nogami. Ramiona wzdłuż tułowia. Podskakujesz. Wyprostowane ręce spotykają się dłońmi nad głową (można klaskać), lądujesz na nogach w rozkroku.

Pajacyki

4. Przyciąganie łokcia do kolana.

To ćwiczenie możesz wykonać zarówno stojąc, jak i leżąc.

Stań w lekkim rozkroku i unieś lewą nogę ugiętą. Jednocześnie prawą rękę zgiętą w łokciu zbliż do kolana lewej nogi. Ćwiczenie wykonuj naprzemiennie i dynamicznie.

Przyciąganie łokcia do kolana

Nie chcesz boczków nie jedz boczku

Ćwiczenia na oponkę to dopiero połowa sukcesu. Jeżeli chcesz mieć smukłą talię, zwrócić uwagę na dietę. Dlatego też, jak przy każdej aktywności fizycznej, pij dużo. Ale niekoniecznie napojów gazowanych i/lub z cukrem, który Twój organizm doskonale i bardzo szybko przerobi na kolejne zapasy tłuszczu.

Dbaj też o zbilansowaną dietę bogatą w warzywa, owoce i białka. Z tłuszczów polecam ryby, które są bogate w kwasy omega-3.

Adrian Suszczyński