Treningi (54)

Ruch fizyczny pozytywnie wpływa na samopoczucie i poprawia wydolność organizmu. Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje wykonywanie 30 minut umiarkowanych ćwiczeń 5 razy w tygodniu. Z kolei osoby ceniące intensywną aktywność fizyczną powinny gimnastykować się 2 lub 3 razy w tygodniu, skupiając się na zwiększaniu ogólnej wytrzymałości i siły mięśni. Jak powinny wyglądać treningi sportowe? Na co uważać, żeby uniknąć poważnych kontuzji? Czy istnieje idealna pora na wysiłek? Nasz poradnik, tworzony przez trenerów i fizjoterapeutów, stanowi wyjątkowe źródło informacji.

Trening sportowy – sposób na utrzymanie dobrej formy

Systematyczny ruch zmniejsza ryzyko rozwoju wielu chorób, w tym nadciśnienia, miażdżycy, osteoporozy, cukrzycy, zawału serca. Wzmacnia również mięśnie i stawy, a dodatkowo zwiększa pojemność płuc. Ponadto skuteczne treningi poprawiają metabolizm. Do ich zalet należy też dotlenienie mózgu i polepszenie ogólnego samopoczucia. Co więcej, regularna aktywność zwiększa przepływ krwi w naczyniach krwionośnych oraz obniża poziom cholesterolu. Jakie formy ćwiczeń zapewniają najlepsze efekty? Jak przygotować się do wysiłku? Nasz poradnik sportowy pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania!

Skuteczne treningi – w domu czy w plenerze?

Co zrobić, żeby aktywność przynosiła jak najwięcej korzyści dla organizmu? Gdzie najlepiej uprawiać sport? Miejsce nie ma większego znaczenia. Skuteczny trening powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości. Żeby wybrać odpowiednie formy aktywności, trzeba ocenić ogólną sprawność motoryczną. Warto skorzystać z pomocy trenerów oraz fizjoterapeutów. Nieprawidłowo przeprowadzone ćwiczenia skutkują kontuzjami i przyczyniają się do rozwoju wad postawy.

Poradnik treningowy – o czym pamiętać, decydując się na aktywność fizyczną?

Nasz blog porusza ważne tematy związane z aktywnością fizyczną. Podpowiadamy, jak przygotować się do biegów długodystansowych. Zdradzamy, jak się ubierać, ćwicząc na dworze. Tłumaczymy, jak wykonywać rozgrzewkę i co zrobić, by nie stracić motywacji do treningów. Publikowane przez nas wskazówki dotyczą ponadto sposobów na uzyskanie smukłej i zdrowej sylwetki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury!

Przeczytaj też

  • Maraton – trening dla początkujących

    Przygotowujesz się do maratonu? Jeśli tak, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem. Dowiesz się z niego, jak powinna wyglądać codzienna dieta i jak ćwiczyć, aby być w formie!  
    • przygotowanie do treningu
    Maraton – trening dla początkujących
    • przygotowanie do treningu
  • Trening kalisteniczny w domu dla początkujących

    Czym jest trening kalisteniczny? Czy można wykonywać go w domu? Jakich zasad przestrzegać, decydując się na taką formę aktywności? Więcej wskazówek znajdziesz w naszym artykule!
    • wydolność
    Trening kalisteniczny w domu dla początkujących
    • wydolność
  • Joga w domu – skąd brać inspiracje do ćwiczeń?

    Planujesz trenować jogę? Sprawdź, gdzie znajdziesz materiały wideo ułatwiające gimnastykę. Dowiedz się, co warto kupić, aby ćwiczyć w domu! Poznaj pozycje dla początkujących!
    • bezpieczny sport
    Joga w domu – skąd brać inspiracje do ćwiczeń?
    • bezpieczny sport
  • Bieganie jesienią – jak biegać, by się nie przeziębić?

    Jesień to świetna pora na bieganie, ale tylko, jeśli posiadasz odpowiedni strój do ćwiczeń. O czym pamiętać, decydując się na aktywność na świeżym powietrzu? Sprawdź nasze porady!
    • bezpieczny sport
    Bieganie jesienią – jak biegać, by się nie przeziębić?
    • bezpieczny sport
  • Ćwiczenia na siłowni dla pań – fakty i mity (męskim okiem)

    O czym powinnaś pamiętać, wybierając się na trening. Jak przygotować się do ćwiczeń? Czy można się gimnastykować, będąc w ciąży? Przeczytaj wskazówki naszego trenera!
    • bezpieczny sport
    Ćwiczenia na siłowni dla pań – fakty i mity (męskim okiem)
    • bezpieczny sport
  • Dobre przygotowanie do sezonu narciarskiego – 6 porad jak się za to zabrać

    Sezon narciarski zbliża się wielkimi krokami. Jak się do niego przygotować? Jak trenować wytrzymałość i kondycję? O czym pamiętać, kupując sprzęt? Sprawdź nasze porady!
    • aktywność na zewnątrz
    Dobre przygotowanie do sezonu narciarskiego – 6 porad jak się za to zabrać
    • aktywność na zewnątrz
  • 4 skuteczne ćwiczenia na boczki

    Tłuszcz często odkłada się na „boczkach”. Na szczęście można temu zapobiec. Poznaj skuteczne ćwiczenie kształtujące sylwetkę. Dowiedz się, o czym pamiętać podczas codziennych treningów!
    • redukcja wagi
    4 skuteczne ćwiczenia na boczki
    • redukcja wagi
  • Warto mieć mocne plecy! Skuteczne i niebanalne ćwiczenia na plecy

    Chyba nie ma osoby, która przynajmniej raz w życiu nie odczuwałaby bólu pleców. Co zrobić, by wzmocnić mięśnie kręgosłupa? Jakie ćwiczenia wykonywać w domu? Przeczytaj porady naszego trenera!
    • ćwiczenia prozdrowotne
    Warto mieć mocne plecy! Skuteczne i niebanalne ćwiczenia na plecy
    • ćwiczenia prozdrowotne
  • Jak się odchudzić, gdy bieganie boli? Czyli proste ćwiczenia na bolące kolana

    Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, ale boisz się, że nadwyrężysz kolana? Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, żeby nie obciążać stawów kolanowych. Przeczytaj porady naszego trenera!
    • bezpieczny sport
    • redukcja wagi
    Jak się odchudzić, gdy bieganie boli? Czyli proste ćwiczenia na bolące kolana
    • bezpieczny sport
    • redukcja wagi
  • Zespołowe sporty wiosenne: w grupie raźniej!

    Uwielbiasz wysiłek na świeżym powietrzu, ale nie cierpisz ćwiczyć samodzielnie? Sprawdź, co można trenować w grupie. Przeczytaj porady naszego trenera i spędzaj aktywnie czas!
    • aktywność na zewnątrz
    Zespołowe sporty wiosenne: w grupie raźniej!
    • aktywność na zewnątrz
  • Aktywna majówka: jak się do niej przygotować, żeby nie wyzionąć ducha?

    Jak aktywnie spędzać wolny czas? Co zrobić, by dobrze wykorzystać weekend i zregenerować organizm? Przeczytaj porady naszego trenera. Dowiedz się, o czym pamiętać, przygotowując się do wysiłku!
    • aktywność na zewnątrz
    Aktywna majówka: jak się do niej przygotować, żeby nie wyzionąć ducha?
    • aktywność na zewnątrz
  • Jak zapobiegać zakwasom? Czyli trenuj z głową!

    Po intensywnym treningu mogą pojawić się zakwasy. Powodują je mikrourazy włókien mięśniowych. Jak wspomóc regenerację organizmu? O czym pamiętać, decydując się na ćwiczenia? Sprawdź!  
    • profilaktyka urazów
    Jak zapobiegać zakwasom? Czyli trenuj z głową!
    • profilaktyka urazów